top of page

האם הגנה עצמית לנשים באמת אפקטיבית?

מחקרים הוכיחו כי נשים המשתתפות באימוני הגנה עצמית, נוטות פחות לחוות תקיפות מיניות ומרגישות בטוחות יותר ביכולתן להתנגד ביעילות לתקיפה, מאשר נשים לא מאומנות.

כמעט כל אסטרטגיה מדינית שנעשתה למניעת תקיפה מינית הוכיחה את עצמה כבלתי יעילה בהפחתת כמות הקורבנות.

לעומת זאת, אימוני הגנה עצמית הוכחו מחקרית כי הם מפחיתים את הסיכון שמראש תתבצע תקיפה מינית כלפי אותה אישה מאומנת. הוכח באופן ברור כי זו דרך יעילה ופשוטה להפחית את הפגיעות של נשים לאלימות.


התגלה כי נשים שלמדו הגנה עצמית במהלך שהותם במכללה או באוניברסיטה דיווחו באופן משמעותי על פחות תקיפות והטרדות מיניות.


לכן אימון מסוג זה הוא כלי רב עוצמה והיחידי שבאמת אפקטיבי, לצורך הפחתת שיעורי התקיפה המינית.

עובדה מעניינת היא שכוונות ההתנגדות של נשים מנבאות את התנהגותן אם תותקף (Gidycz, Van Wynsberghe, & Edwards, 2008). ולכן חשוב שתהיה להן כוונת התנגדות בסיטואציה עוינת.

עוד נתון מעניין הוא שבמחקר זה קבוצת הנשים שלמדו הגנה עצמית היו מלכתחילה בסבירות נמוכה יותר להיות בכלל מותקפות. זה מרמז שהאימונים הללו משנים את דפוסי ההתנהגות והאינטראקציה בצורה כזו שתוקפים פחות יכוונו את עצמם אליהן.

כשאישה מגיבה באופן אסרטיבי לאינטראקציה לא רצויה, היא מראש מייצרת הרתעה שלא להתעסק איתה.

מחקר נוסף העלה שנשים שהשתתפו בשיעורי הגנה עצמית, הבחינו טוב יותר בסימני האזהרה של תקיפה. הן היו מסוגלות לצפות את זה מגיע ולמנוע את התקיפה. כמו כן, נשים מאומנות מבינות טוב יותר מאחרות מתי הסיטואציה היא עוינת עבורן (Hollander, 2013).

<אם את מעוניינת לבצע אימון ניסיון בהגנה עצמית לנשים לחצי כאן> או השאירי פרטים למטה ונחזור אלייך.

מקורות:

Hollander, J. A. (2014). Does self-defense training prevent sexual violence against women?. Violence Against Women, 20(3), 252-269.‏

Gidycz, C. A., Van Wynsberghe, A., & Edwards, K. M. (2008). Prediction of women’s utilization of resistance strategies in a sexual assault situation. Journal of Interpersonal Violence, 23, 571-588.






כתבות נוספות:

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page